Huomio!

Jos aikuiskoulutustukeen liittyvät käytännöt mietityttävät, tule mukaan Aikuiskoulutustuki - mikä, kenelle, miten? -webinaariin torstaina 21.3.2024 kello 15 alkaen. Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan verkkosivuiltamme.

Hallituksen esitys aikuiskoulutusetuuksien lakkauttamisesta on annettu eduskunnalle ja olemme päivittäneet Ajankohtaista-sivua esimerkiksi syksyn 2024 alkavien opintojen osalta.

Siirry suoraan sisältöön.

Meille saapuu tällä hetkellä paljon hakemuksia, viestejä ja puheluita, joten aikuiskoulutusetuushakemusten käsittely sekä asiakaspalvelu voivat tilapäisesti ruuhkautua. Teemme parhaamme, jotta saamme ruuhkan purettua mahdollisimman nopeasti. Tarkistathan myös, löytyykö vastaus kysymykseesi verkkosivuiltamme.

Aikuisopiskelijan asiointipalvelu

Hae aikuiskoulutustukea ja ammattitutkintostipendiä aikuisopiskelijan etuuksien asiointipalvelussa.

Etuuksien hakeminen asiointipalvelussa on tietoturvallista ja vaivatonta. Voit hoitaa asiat missä ja milloin vain, silloin kun sinulle parhaiten sopii. Kun haet etuudet ja lisäät liitteet asiointipalvelussa, ne ovat heti perillä. Kirjaudu asiointipalveluun Suomi.fi-palvelun kautta henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.

Kanava kaikkeen asiointiin

Aikuisopiskelijan etuuksien asiointipalvelussa voit

• hakea aikuiskoulutustukea: tukioikeutta ensihakemuksella, tuen maksua maksuhakemuksella, lisää aikuiskoulutustukea opintoihin, joihin olet hakenut tukea ensimmäisen kerran ennen 1.8.2020 ja yrittäjän aikuiskoulutustukea
  • hakea ammattitutkintostipendiä
  • toimittaa hakemuksiisi liitteitä, kuten opiskelutodistuksen tai muutosverokortin etuutta varten
  • lähettää ja vastaanottaa viestejä hakemuksiisi liittyen tietoturvallisesti
  • nähdä hakemuksesi tilan (Käsittelyssä/Päätös annettu)
  • tutustua saamaasi päätökseen
  • hakea muutosta päätökseen
  • päivittää sähköpostiosoitteesi

Tekniset vaatimukset

Asiointipalvelu toimii parhaiten uusimmalla Google Chrome-, Mozilla Firefox-, Microsoft Edge (Chromium)- ja Safari-selainversiolla.
Jos käytössä on teknisiä haasteita, varmista selaimesi asetuksista, että käytät siitä uusinta versiota. Asiointipalvelu ei toimi Internet Explorer -selaimella.

Tietokantojen päivitysajojen vuoksi palvelu on pois käytöstä klo 1–4 yöllä.

Oletko työnantajan edustaja?

Kirjaudu asiointipalveluun sähköpostiin saamasi linkin kautta. Pääset palveluun henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.

Muut yhteystiedot

Luovumme sähköpostin käytöstä asiointikanavana 1.1.2024 alkaen. Nopeimmin saat asiaasi eteenpäin, kun otat meihin yhteyttä asiointipalvelussa. Se on nopein ja tietoturvallisin kanava kysymiseen tai esimerkiksi liitteiden lähettämiseen. Seuraamme asiointipalvelua aktiivisesti, eli samaa asiaa ei tarvitse ilmoittaa toisessa kanavassa.

075 757 0505 (pvm/mpm) klo 9–15 arkisin.

Lähetä meille asiakasviesti kirjautumalla asiointipalveluun.

Työllisyysrahasto
Aikuiskoulutusetuudet
PL 113
00181 Helsinki

Älä laita kirjekuoreen etuuskäsittelijän nimeä, jotta postisi voidaan käsitellä nopeammin.

Hakemusten liitteitä ei palauteta, joten ethän myöskään toimita meille alkuperäisiä tutkinto- tai työtodistuksia.

Käyntiosoite:

Itämerenkatu 11–13, 00180 Helsinki