Uutinen

Yrittäjän tukea saaneiden tulojen aleneman tarkistaminen on käynnissä

UUTINEN 2.3.2023 9.39

Yrittäjän tukea saaneiden tulojen aleneman tarkistaminen vuoden 2021 osalta on käynnissä. Yrittäjän aikuiskoulutustuen saamisen edellytyksenä on, että yrittäjän tukikauden aikaiset yritystoiminnan ansiot vähenevät vähintään kolmasosalla verrattuna viimeiseen ennen opiskelun alkua toimitettuun verotukseen.

Tarkistamme vuosittain jälkikäteen verotietojen ja tulorekisteritietojen perusteella, onko yrittäjä ollut oikeutettu hänelle maksettuun aikuiskoulutustukeen. Mikäli saamiemme tietojen mukaan vaadittu tulojen vähentyminen ei ole toteutunut, saa henkilö kuulemiskirjeen tilanteestaan. Kun yrittäjä vastaa kuulemiskirjeeseen, voi hän siinä selvittää tarkemmin yritystoiminnasta saatuja ansioitaan nimenomaan vuoden 2021 tukijakson ajalta. Mikäli vaadittu tulojen vähentyminen kolmasosalla on toteutunut, saa henkilö myönteisen päätöksen yrittäjän aikuiskoulutustuesta.