Siirrytkö kunnalta hyvinvointialueen työntekijäksi?

UUTINEN 19.12.2022 10.16

Jos siirryt kunnalta tai kaupungilta hyvinvointialueen työntekijäksi 1.1.2023 alkaen vanhana työntekijänä eli työsuhteesi ei välissä katkea, ei sinun tarvitse ilmoittaa meille tästä erikseen viestillä tai maksuhakemuksella. Oikeus aikuiskoulutustukeen säilyy tässä tapauksessa työnantajan vaihtumisesta huolimatta.

Sinun katsotaan siirtyneen vanhana työntekijänä, jos työsuhteesi ei välissä katkea ja lomaoikeutesi sekä muut työsuhteen kestoon perustuvat etusi säilyvät myös hyvinvointialueen työntekijänä.

Vaikka aikuiskoulutustuen saamisedellytyksenä on se, että työsuhteesi säilyy voimassa koko haetun tukiajan ja työsuhteen tulisi olla ollut voimassa vähintään vuoden ennen aikuiskoulutustuen saamista. Kuitenkin kun siirryt kunnalta tai kaupungilta hyvinvointialueen työntekijäksi vanhana työntekijänä, ei nämä saamisedellytykset katkea siirron yhteydessä.

Ethän ilmoita myöskään tammikuun maksuhakemuksella yllä kuvatuista työsuhteen muutoksista, jotta hakemuksesi ei ohjautuisi virheellisesti manuaalikäsittelyyn ja tuen maksaminen ei sen takia viivästyisi.

Jos kunnalta tai kaupungilta siirtyessä työsuhteesi katkeaisikin tai esimerkiksi lomaoikeutesi ei siirtyisi, toimitathan meille tästä selvityksen mahdollisimman pian. Tämän selvityksen perusteella voimme tutkia tukioikeutesi jatkumisen. Jos et ole varma siirrytkö vanhana työtekijänä vai et, voit kysyä lisätietoja työnantajaltasi.